خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/28 - 17:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
حدادی خبر داد

پیگیری تأمین اعتبار انتقال آب سد طالقان به شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ

رییس مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس از پیگیری تأمین اعتبار انتقال آب سد طالقان به شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان و رییس مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای پیگیری و رفع مشکلات آب مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ با محمد جوانبخت، معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران دیدار و گفتگوی مفصلی صورت گرفت.



وی افزود: با توجه به پیگیری‌های مکرر در خصوص رفع مشکلات کم آبی و فاضلاب شهری با توجه به افزایش روز افزون جمعیت حوزه انتخابیه باید وزارت نیرو برای رفع کمبود آب شرب و کشاورزی که در بازدیدهای میدانی کسب کرده‌ایم و به وزیر در جهت رفع مشکل انتقال داده‌ایم، اقدامات ویژه‌ای صورت دهد.



نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس تصریح کرد: بعد از نشست با وزیر نیرو دستورات خوبی صادر شد که با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران جلسه‌ای برگزار شد تا موضوعات اجرایی شود.



وی با توجه به اهمیت موضوع رفع مشکل کشاورزان خاطرنشان کرد: در خصوص رفع موضوعات حق‌آبه کشاورزان پیگیری‌های خوبی صورت گرفته است.



رئیس مجمع نمایندگان استان البرز تاکید کرد: زیرساخت‌های انتقال آب برای تأمین آب شرب مردم حوزه انتخابیه به شدت ضعیف است و با پیگیری مکرر از دولت این مسائل و مشکلات را به وزارت نیرو منتقل کرده‌ایم که در حال حاضر انتقال آب از سد طالقان برای شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ به سرعت در حال انجام است و درخواست کردیم تا با توجه به دستور وزیر نیرو، تأمین بودجه تکمیل آن به صورت کامل تأمین شود.



وی گفت: در این جلسه پیگیری تأمین اعتبار انتقال آب سد طالقان به شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ، تکمیل و نوسازی تجهیزات آب روستایی، ارتقای تصفیه خانه آب شرب شهر جدید مهستان، فاضلاب هشتگرد، نظرآباد و چهارباغ ویژه محلات ملک آباد و مهدی آباد و درخواست بازنگری بستر و حریم رودخانه شاهرود در شهرستان طالقان، رفع مشکلات حق آبه کشاورزان در حوزه انتخابیه شهرستان ساوجبلاغ نظرآباد و چهارباغ صورت گرفت.



حدادی یادآور شد: مقرر شد کارگروه ویژه برای بررسی وضعیت چاه‌های آب کشاورزی برای تأمین آب مورد نیاز باغداران و زراعت در بخش کشاورزی حوزه انتخابیه انجام و تعیین تکلیف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 355627
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار